
هتل شهرزاد لاهیجان ؛ جایی که “احترام” فروخته میشود
در دل طبیعت زیبای شمال، هتلی چهارستاره با چشمان باز به سوی کوههای سرسبز، میزبان مهمانانیست که تنها برای خواب و اقامت نمیآیند؛ آنها به دنبال تجربهای متفاوتاند. تجربهای به نام هتل شهرزاد.
اختصاصی | در گفتوگویی اختصاصی، دکتر مرجان علمی ما را با دنیای هتل شهرزاد لاهیجان و نگاه ویژهاش به صنعت گردشگری آشنا کرد.
خانم دکتر علمی با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان، مسیر حرفهای خود را از هتل کادوس آغاز کرده و حالا با پشتوانهی علمی و اجرایی، یکی از نامآشناترین چهرههای این صنعت در کشور به شمار میرود.
او دانشآموختهی دکترای DBA در مدیریت گردشگری، کارشناسیارشد در برنامهریزی گردشگری از دانشگاه علومتحقیقات تهران، و دارای مدرک کارشناسی مهندسی خاکشناسی از دانشگاه گیلان است.
از هتل تا دانشگاه؛ از مدیریت تا آموزش
خانم دکتر علمی، چهرهای چندبُعدی است؛ او در طول سالهای فعالیت خود مسئولیتهای متعددی را بر عهده داشته است، از جمله:
قائممقام و عضو هیئت علمی دانشگاه رسام
معاون اجرایی شرکت سرمایهگذاری ایرانگردی و جهانگردی
رئیس هیئت مدیره شرکت پرشینگلف
مدیر کل هتلهای شاخصی چون هتل جهانگردی لاهیجان، خلیج فارس قشم وآرامیس پلاس کیش و هتل بزرگ گیلان
مدیرعامل آژانس مسافرتی کادوسگشت گیل
معاون منطقهای در استانهای گیلان، اردبیل و قزوین
مدرس دانشگاهها و هنرستانهای گردشگری
و مشاور و مدیر اجرایی در بخشهای گوناگون صنعت هتلداری
هتل شهرزاد؛ اقامت با طعم کیفیت
هتل شهرزاد بهعنوان یکی از مجموعههای تازهنفس اما باسابقه، اکنون با ظرفیت حدود ۱۵۰ نفر در ۴۸ اتاق و سوئیت، و سه تالار باشکوه با گنجایش ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر، بهعنوان مقصدی جذاب برای برگزاری همایشها، مراسمها و حتی کنسرتها شناخته میشود.
این مجموعه همچنین دارای رستوران، کافیشاپ، باغ اختصاصی وباشگاه ورزشی و چشماندازی رؤیایی رو به کوه است که اقامتی آرام و دلچسب را برای مهمانان داخلی و خارجی فراهم میکند.
سرمایهی واقعی: نیروی انسانی
دکتر علمی با نگاهی انسانی و مدیریتی میگوید:
“تنها چیزی که در این هتل میفروشیم، احترام است.”
این جمله نه یک شعار تبلیغاتی، بلکه فلسفهایست که در تار و پود رفتار کارکنان هتل شهرزاد جاریست.
از ویژگیهای برجستهی این هتل، بهرهگیری از ۴۰ نیروی رسمی و ثابت است؛ نیرویی که از روز اول دارای بیمه بودهاند و برخلاف بسیاری از هتلها، بهصورت فصلی کار نمیکنند.
برگزاری دورههای آموزشی مستمر برای کارکنان نیز بخش دیگری از نگاه حرفهای این مجموعه به منابع انسانی است.
از کرونا تا امروز؛ مسیری با ثبات
در روزهای دشوار دوران کرونا، این مجموعه با تدبیر و همکاری آقای قاسمی، کارشناس ارشد مالی با بیش از ۴ دهه تجربه، فعالیت خود را آغاز کرد. تالارهای هتل در سال ۱۳۹۷ افتتاح وواحدهای اقامتی در سال ۱۴۰۰ بهطور رسمی به یکی از مراکز خدماتی فعال در منطقه تبدیل شدند.
خاطرهساز و ماندگار
دفترچه خاطرات هتل شهرزاد، پر از دستخط مهمانانیست که یک چیز را با صدای بلند فریاد زدهاند:
رضایت.
گواهی بر آنکه مدیریت انسانی، خدمات باکیفیت، و احترام به مهمان، هنوز هم در هتلداری معنا دارد.