
با کارآفرینان گیلان | شرکت بهینه گستر فرآیند شیمی
گفتگوی صمیمی و دوستانه با مهندس فاطمه فرجامی مدیر عامل شرکت بهینه گستر فرآیند شیمی
با افتخار اعلام میکنیم که شرکت بهینه گستر با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه ارزشمند تیمی از متخصصان شیمی و فعالان باسابقه صنعت آرایشی و بهداشتی، فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز نموده است. این مجموعه در شهر صنعتی سفیدرود رشت مستقر بوده و با هدف ارائه محصولاتی باکیفیت و استانداردهای بالا، مسیر رشد و توسعه خود را طی میکند.
ما بر این باوریم که موفقیت در این حوزه نیازمند همکاری و بهرهگیری از تجربیات متخصصان و فعالان این صنعت است. از این رو، با روی باز پذیرای تعاملات و مشارکتهای ارزشمند جهت ارتقای سطح کیفی و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت خود هستیم.محصولات این مجموعه شامل انواع مواد شوینده و محصولات مراقبت از پوست و مو بوده که تحت برندهای مانالیا لایت(Manalia Light)، برفانو (Barfano) و آناپیور (Anapure) به زودی در بازار عرضه خواهند شد.
ما امیدواریم که این فعالیت نهتنها به توسعه صنعت آرایشی و بهداشتی کشور کمک کند، بلکه با ایجاد فرصتهای شغلی، سهمی در رشد اقتصادی و بهبود معیشت همشهریان عزیزمان داشته باشد.
اگر بخواهید فقط یک جمله به کارآفرینان نسل بعد بگویید چه میگویید؟
با انتخاب یک تیم قوی، همدل و متعهد، همراه با برنامهای مدون و منظم، میتوانید مسیر موفقیت را هموار کنید.
فکر میکنید مهمترین تغییری که در صنعـــت شما در دهه آینـده رخ خواهد داد، چیست؟
افزایش رقابت با محصــولات خارجی، که ما را به سمت ارتقای مداوم کیفیت محصولات سوق خواهد داد.
آیا کسبوکار شما تأثیر اجتماعی هم دارد؟ اگر بله، چگونه؟
بله، ایجــاد اشتغـــال مستقیــم و غیرمستقیــم یکی از مهمترین تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی این کسبوکار است.
چه چالشهایی در ابتدای راه داشتید و چگونه عبور کردید؟
بزرگترین چالش ما بوروکراسی اداری بود که متأسفانه هنوز هم ادامه دارد.
آیا بیشتر بر اساس تحلیل دادهها تصمیمگیری میکنید یا حس درونی و شهود؟
تصمیمگیریها بر اساس تحلیل دادهها انجام میشود.
چطور با ریسکها و عدم قطعیتهای مسیر کارآفرینی کنار میآیید؟
برای کاهش ریسک، بیشتر وقت خود را صرف مطالعه تجربیات دیگران و بررسی دادههای موجود میکنیم. با این حال، همچنان ریسک در این مسیر بالاست.
چطور ایدههای جدید را در کسبوکار خود توسعه میدهید؟
ابتدا ایدهها در بخش تحقیق و توسعه بررسی میشوند. سپس، مطالعات بازار و برآورد هزینههای اجرایی انجام میشود. در ادامه، منابع مالی و مراحل قانونی ارزیابی شده و در نهایت، در صورت نبود موانع جدی، ایده بهعنوان یک محصول جدید معرفی میشود.
اگر یک فرصت سرمایهگذاری نامحدود داشتید، چه تغییری در کسبوکارتان ایجاد میکردید؟
تغییر در کسبوکار مطرح نیست، بلکه بحث توسعه آن اهمیت دارد. در صورت سرمایهگذاری بیشتر (محدود یا نامحدود)، با برنامهریزی دقیق، میتوان کسبو کار را در ابعاد گستردهتری گسترش داد.
چشمانداز شما برای آینده کسبوکارتان چیست؟
اگر برنامههای مدنظر ما بهدرستی اجرا شوند، رشد خوبی در انتظار کسبوکار خواهد بود. بااینحال، چالشهایی مانند نوسانات شدید نرخ ارز، که بر قیمت تمامشده تأثیر مستقیم دارد، و تغییر اولویتهای اقتصادی خانوادهها، که الگوی خرید آنها را تحت تأثیر قرار میدهد، از جمله موانعی هستند که رفع آنها از کنترل ما خارج است.