اخبار گردشگری

طرح «هر روستا، یک هویت، یک برند، یک محصول و یک رویداد» برای توسعه گردشگری روستایی گیلان اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گیلان ۷۲۴، یوسف سلمان‌خواه در جریان سومین جشنواره ملی نیشکر سیاه که عصر جمعه ۵ دی در روستای کلسر صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: طرح «هر روستا، یک هویت، یک برند، یک عنصر، یک محصول و یک رویداد» با کسب مجوز از استاندار گیلان در دستور کار قرار گرفته و روستای کلسر نمونه‌ای بارز از این الگو است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ضمن خوش‌آمدگویی به استاندار گیلان، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، جاذبه‌های بی‌نظیر استان را یادآور شد و افزود: گیلان بین دو نوار با شکوه جنگل‌های جهانی هیرکانی و نوار زیبای ساحلی قرار گرفته است. اصالت و هویت فرهنگی- تاریخی و تمدنی، آداب و سنن و میراث ناملموس این سرزمین از فراخنای تاریخ مورد توجه دولت‌ها و حکمرانان مرکزی بوده است. ماسوله و قلعه رودخان که شهرت جهانی دارند و سالانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور را به خود جذب می‌کنند.
او با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان گفت: این سرزمین در دوره‌های مختلف تاریخی همواره مورد توجه بوده و امروز نیز برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره نیشکر سیاه نشان‌دهنده یکی از زیباترین جلوه‌های حکمرانی مشارکتی و محلی است.
سلمان‌خواه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد، تأکید کرد: صومعه‌سرا ظرفیت آن را دارد که به عنوان «شهر جشنواره‌ها و رویدادها» در گیلان معرفی شود. طرح اداره کل میراث فرهنگی در توسعه گردشگری روستایی نیز با رویکرد «هر روستا، یک هویت، یک برند، یک عنصر، یک محصول و بک رویداد» دنبال می‌شود، و روستای کلسر نمونه‌ای کامل برای اجرای این برنامه است.
در پایان، مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از مسئولان شهرستان صومعه‌سرا خواست تا محصول ارگانیک نیشکر سیاه را در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، در غرفه استان گیلان به بهترین شکل معرفی کنند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا