سیاسی

هم افزایی شرکتهای فناور در رویای‌ شریف

دبیر رویداد‌ رویای شریف با اشاره به برگزاری این رویداد هدف آن را انسجام بخشی بین شرکتهای دانش بنیان ناحیه نوآور این دانشگاه دانست.

خبرگزاری تسنیم

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا بخشی آنی، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حاشیه رویداد رویای شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری باید ورود نخبگان به فضای اقتصاد کشور را تسهیل کند تا آنها بتوانند روی طرح‌ها و ایده‌های خود تحقیق و پژوهش انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی دنبال  توسعه اقتصاد دانش بنیان است، گفت: امروز حدود ده هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است. طبق آخرین آمارها، فروش  شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان است که رکورد خوبی است.

وی گفت: از فروش ۱۲۵۰ میلیارد تومان حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات با سطح فناوری بالا بوده است. دو و نیم میلیارد دلار صادرات شرکت‌های دانش بنیان را داریم که رکورد خوبی است.

معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که بتوان سهم شرکت‌های دانش بنیان را به کمک همه مجموعه‌های دولتی و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از اقتصاد ایران افزایش داد.

بخشی آنی  تصریح کرد: اخیرا حدود ۱۰۰۰ طرح فناوری را ارزیابی کردیم که به نظر می‌رسد رو به رشد است.

 هم‌افزایی شرکت‌های فناور مستقر در ناحیه نوآوری شریف

 مهدی جعفری، دبیر رویداد «رویای شریف»  نیز، هدف از این رویداد را ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌های فناور مستقر در ناحیه نوآوری شریف دانست و گفت:  فعالیت‌های فناورانه دانشگاه شریف در دهه ۹۰ و شکل‌گیری ناحیه نوآوری، برای تحولی منسجم‌تر در این ناحیه انجام شد.

وی گفت: رویداد «رویای شریف» با همکاری دانش‌آموختگان شریف و معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار و هدف آن، ارتباط مؤثرتر شرکت‌های ناحیه شریف برای شناسایی نیازهای کشور است.

جعفری افزود: طیف وسیعی از شرکت‌ها در این ناحیه فعالیت دارند و هر طرحی که ظرفیت پاسخگویی به نیازهای ملی را داشته باشد، در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی  به نقش رویداد در اشتغال دانش‌آموختگان اشاره کرد و گفت: با وجود استقرار اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از دانشگاه، برگزاری این رویداد در محیط دانشگاه، فرصتی برای آشنایی دانشجویان با شرکت‌ها و زمینه‌های فعالیت آن‌ها فراهم می‌کند.

جعفری گفت: پس از رویداد، نیز برنامه‌هایی برای حفظ ارتباط بین دانشجویان و شرکت‌ها از طریق بسترهای مختلف در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا