
گردباد اخراج در آسمان خطوط هوایی ساوتوست آمریکا
شرکت هواپیمایی ساوتوست آمریکا پس از سالها افتخار به عدم تعدیل نیرو، سرانجام تسلیم بحران شد و با اعلام بزرگترین موج اخراج در تاریخ خود، ۱۵ درصد از کارکنان اداری، از جمله مدیران ارشد را کنار خواهد گذاشت.
خبرگزاری تسنیم
– اخبار اقتصادی –
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سیانان، شرکت هواپیمایی ساوتوست روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۵ درصد از نیروی کار اداری خود، معادل ۱۷۵۰ نفر را تعدیل خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، اقدام خطوط هوایی ساوت وست نخستین تعدیل نیروی گسترده در تاریخ این شرکت محسوب میشود.
بنا بر اعلام این شرکت، این برنامه تعدیل نیرو از ماه اوت شروع میشود و شامل مدیران ارشد نیز خواهد شد. ۱۱ سمت مدیریتی از جمله معاونان و مقامات بالاتر نیز حذف خواهند شد.
جریمه ۲ میلیون دلاری خطوط هوایی جتبلو در آمریکا
خطوط هوایی اسپیریت آمریکا اعلام ورشکستگی کرد
سوثوست اعلام کرد که انتظار دارد این تعدیل نیرو ۲۱۰ میلیون دلار در سال جاری و ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ برای این شرکت صرفهجویی به همراه داشته باشد.
همچنین، این خطوط هواپیمایی تخمین میزند که هزینهای بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون دلار بابت پرداختهای مربوط به پاداش پایان خدمت کارکنان اخراجی متحمل شود.
باب جردن، مدیرعامل سوثوست، در یادداشتی خطاب به کارکنان نوشت: همانطور که به کار خود برای تحول شرکت ادامه میدهیم، یکی از حوزههای تمرکز شدید ما، افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها خواهد بود.
وی این تعدیل نیرو را «تغییری بسیار دشوار و مهم» توصیف کرد.
سوثوست در سالهای اخیر با چالشهای متعددی روبهرو بوده است. سرمایهگذاران فعال سال گذشته اشاره کردند که قیمت سهام این شرکت نسبت به اوایل سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
این شرکت در ژانویه گزارش مالی خود را منتشر کرد که فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما این رشد عمدتاً ناشی از افزایش قیمت بلیتهای پرواز بود.
در ژوئن ۲۰۲۴، صندوق مدیریت سرمایهگذاری الیوت با خرید سهامی به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار در این شرکت، خواستار تغییرات اساسی در مدیریت و عملیات تجاری آن شد.
سوثوست سال ۲۰۲۵ را با تام داکسی، مدیر ارشد مالی جدید خود، آغاز کرد که پیشتر رئیس شرکت هواپیمایی بریز ایرویز بود. در همین حال، تامی روما، مدیر ارشد مالی پیشین، و لیندا راترفورد، مدیر ارشد اجرایی، در آوریل ۲۰۲۵ از سمتهای خود بازنشسته خواهند شد.
این تغییرات محدود به سطوح مدیریتی نیست. شرکت الیوت همچنین تغییراتی را در سیاستهای عملیاتی این شرکت اعمال کرد که منجر به لغو سیستم انتخاب آزاد صندلی و جایگزینی آن با سیستم صندلیهای از پیش تعیینشده شد. این تغییر به شرکت اجازه میدهد که برای صندلیهای برتر هزینه بیشتری دریافت کند.
سوثوست پس از یک بحران عملیاتی در دسامبر که باعث لغو ۱۶۷۰۰ پرواز در هفته شلوغ تعطیلات شد، با خسارت مالی قابلتوجهی مواجه شد.
کارکنان این شرکت نرمافزار قدیمی مدیریت شیفت کاری پرسنل را علت این موضوع دانستهاند که باعث شد این شرکت نتواند پس از شرایط نامساعد جوی، عملیات خود را بهسرعت از سر بگیرد.
این شرکت تا سال ۲۰۲۱، افتخار میکرد که هرگز تعدیل نیرو نداشته است. گری کلی، مدیرعامل پیشین، در مصاحبهای در آن زمان با یاهو فاینانس گفته بود: همه اینها به تمایل شدید ما برای مراقبت از کارکنان و در نتیجه، مشتریانمان برمیگردد. به همین دلیل است که هرگز تعدیل نیرو نداشتهایم.
انتهای پیام/