
«گردشگری مسئولانه ، محیط زیست جاودانه»؛ شعار جدید گردشگری گیلان برای حرکت به سمت بینالمللی شدن
یوسف سلمانخواه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، با اعلام آمادگی برای اجرای گردشگری سلامت، خواستار سرمایهگذاری هوشمند و ایجاد سالن همایش ۲۰۰۰ نفره در استان شد و پیشنهاد داد شعار جدید گردشگری گیلان «گردشگری مسئولانه، محیط زیست جاودانه» باشد تا استان به مقصدی بینالمللی تبدیل شود.
اختصاصی —- به گزارش پایگاه خبری گیان۷۲۴ | در راستای توسعه پایدار گردشگری در استان گیلان، یوسف سلمانخواه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با تأکید بر نقش کلیدی گردشگری در اقتصاد محلی، اعلام کرد: «گردشگری یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی گیلان است و ما آمادهایم در خصوص گردشگری سلامت به ویژه ایجاد تاسیسات گردشگری سلامت و اکو کمپهای سلامت درخواستهای سرمایهگذاران را تسریع و تسهیل کنیم.
وی در این راستا از اجرای ۲۴۲ پروژه گردشگری با حجم سرمایهگذاری حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان که از این تعداد ۴۶ باب هتل میباشد و
از این ۴۶ هتل شش باب هتل پنج ستاره و هفت هتل ۴ ستاره است.
ایشان حضور برندهای هتلینگ در گیلان را یک الزام و ضرورت دانست.
چالش بزرگ: نبود سالن همایش استاندارد
یکی از معضلات عمده که سلمانخواه به آن اشاره کرد، نبود سالن همایش استاندارد ۲۰۰۰ نفره در گیلان است. وی تصریح کرد: «عدم وجود چنین فضایی، مانع اصلی برگزاری رویدادها و اجلاسیههای بینالمللی و ملی گردشگری در استان است. ایجاد این زیرساخت، نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.»
تفاوت سرمایهگذاران عام با سرمایهگذران حرفهای
سلمانخواه با بیان اینکه سرمایهگذاری در صنعت گردشگری به عشق و علاقه و توان مالی نیازمند است. ورود به صنعت گردشگری برای ایجاد تاسیسات گردشگری برای عموم با نگاه دریافت تسهیلات قابل توجیه است اما برای سرمایهگذاران حرفهای و دارای برنامه، حمایت و تسهیل و تسریع امور مهم است.
شعار جدید و هدف بینالمللی
در پایان، سلمانخواه پیشنهاد داد شعار جدید گردشگری گیلان «گردشگری مسئولانه – محیط زیست جاودانه» باشد و تأکید کرد: «هدف ما تبدیل گیلان به یک مقصد گردشگری بینالمللی است که در آن توسعه، همراه با حفظ محیط زیست و مسئولیتپذیری اجتماعی باشد.»
وی همچنین گفت: نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران فرصتی است برای معرفی ظرفیتهای منحصر به فرد تاریخی ، فرهنگی ، تمدنی و طبیعی گیلان به بازارهای داخلی و خارجی «این فضاها باید بهعنوان پنجرهای برای جذب سرمایه و معرفی برند گیلان به جهان به کار گرفته شوند.»
وی گفت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی«طرح ترکیبی و تم ترکیبی» را به عنوان رویکرد جدید حضور استان را در نمایشگاه بین المللی تهران دانست و درخواست همکاری همه فعالان صنعتی گردشگری و به ویژه اتاق بازرگانی را دادند.



